بررسی تاثیر کلاس های فناوری آموزشی بر کیفیت تدریس معلمان ابتدایی
دوره 6، شماره 19، 1402، صفحات 16 - 23
1 کارشناسی، آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس رسالت، زاهدان، ایران
2 دانشجوی کارشناسی ارشد، آموزش ابتدایی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، ایران
3 کارشناسی، آموزش ابتدایی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، ایران
چکیده :
هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی تأثیر کلاسهای فناوری آموزشی بر کیفیت تدریس معلمان ابتدایی میباشد. این پژوهش یک تحقیق نیمه تجربی بود. جامعه آماری پژوهش، شامل کليه معلمان ابتدایی منطقۀ1 شهر تهران در سال تحصیلی 1401-1402 بود. برای گزینش نمونه تحقیق ابتدا با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس تعداد 40 نفر از معلمان بهعنوان نمونه قرار گرفت. سپس بر اساس نمونهگیری تصادفی ساده به روش قرعهکشی در دو گروه 20 نفری کنترل و آزمایش قرار گرفتند. ابزار گردآوری دادهها در اين پژوهش شامل پرسشنامه بود که کیفیت تدریس معلمان را میسنجند. در ادامه از هر دو گروه آزمایش و کنترل، پیشآزمون و پسآزمون به عمل آمد. سپس گروه آزمایش در کلاسهای فناوری آموزشی شرکت کرده و گروه کنترل به روش معمول، ادامه دادند. در پایان از تمامی دو گروه پسآزمون گرفته شد و نتایج با استفاده از روش کوواریانس تحلیل گردید. طبق نتایج؛ تأثیر کلاسهای فناوری آموزشی بر کیفیت تدریس معلمان ابتدایی و خرده مقیاس آن بهجز خرده مقیاس مهارتهای ارتباطی معلم بادانشآموزان معنادار میباشد.
هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی تأثیر کلاسهای فناوری آموزشی بر کیفیت تدریس معلمان ابتدایی میباشد. این پژوهش یک تحقیق نیمه تجربی بود. جامعه آماری پژوهش، شامل کليه معلمان ابتدایی منطقۀ1 شهر تهران در سال تحصیلی 1401-1402 بود. برای گزینش نمونه تحقیق ابتدا با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس تعداد 40 نفر از معلمان بهعنوان نمونه قرار گرفت. سپس بر اساس نمونهگیری تصادفی ساده به روش قرعهکشی در دو گروه 20 نفری کنترل و آزمایش قرار گرفتند. ابزار گردآوری دادهها در اين پژوهش شامل پرسشنامه بود که کیفیت تدریس معلمان را میسنجند. در ادامه از هر دو گروه آزمایش و کنترل، پیشآزمون و پسآزمون به عمل آمد. سپس گروه آزمایش در کلاسهای فناوری آموزشی شرکت کرده و گروه کنترل به روش معمول، ادامه دادند. در پایان از تمامی دو گروه پسآزمون گرفته شد و نتایج با استفاده از روش کوواریانس تحلیل گردید. طبق نتایج؛ تأثیر کلاسهای فناوری آموزشی بر کیفیت تدریس معلمان ابتدایی و خرده مقیاس آن بهجز خرده مقیاس مهارتهای ارتباطی معلم بادانشآموزان معنادار میباشد.
کلمات کلیدی :
فناوری آموزشی، کیفیت تدریس، معلمان ابتدایی.
فناوری آموزشی، کیفیت تدریس، معلمان ابتدایی.
-
291
-
111
-
1402/01/31
-
-
1402/04/10