بررسی رابطه ی شبکه های اجتماعی با میزان طلاق و رضایت زناشویی
دوره 4، شماره 12، 1400، صفحات 1 - 11
1 کارشناس ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه پیام نور تهران جنوب، تهران، ایران
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه شبکه های اجتماعی با میزان طلاق و رضایت زناشویی بود. روش پژوهش تحقیق حاضر، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماري تحقیق شامل کلیه دانشجویان متأهل 25-40 ساله دانشگاه پیام نور بود. براساس روش نمونه گیري تصادفی ساده در مجموع 50 نفر به صورت تصادفی انتخاب و در این پژوهش شرکت نمودند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه رضايتمندي زناشويي انریچ و پرسشنامه شبكه هاي اجتماعي محقق ساخته استفاده شد. روش تجزيه و تحليل داده ها در اين پژوهش بر اساس آمار توصیفی-استنباطي بوده است. براساس نتایج حاصله می توان گفت كه پژوهش در سطح 0.95 معنادار مي باشد. يعني افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی باعث کاهش میزان رضایت زناشویی و افزايش طلاق بين زوجین می شود.
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه شبکه های اجتماعی با میزان طلاق و رضایت زناشویی بود. روش پژوهش تحقیق حاضر، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماري تحقیق شامل کلیه دانشجویان متأهل 25-40 ساله دانشگاه پیام نور بود. براساس روش نمونه گیري تصادفی ساده در مجموع 50 نفر به صورت تصادفی انتخاب و در این پژوهش شرکت نمودند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه رضايتمندي زناشويي انریچ و پرسشنامه شبكه هاي اجتماعي محقق ساخته استفاده شد. روش تجزيه و تحليل داده ها در اين پژوهش بر اساس آمار توصیفی-استنباطي بوده است. براساس نتایج حاصله می توان گفت كه پژوهش در سطح 0.95 معنادار مي باشد. يعني افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی باعث کاهش میزان رضایت زناشویی و افزايش طلاق بين زوجین می شود.
کلمات کلیدی :
شبکههای اجتماعی، طلاق، رضایت زناشویی.
شبکههای اجتماعی، طلاق، رضایت زناشویی.
-
1,353
-
403
-
1400/01/03
-
1400/02/17
-
1400/03/12