افزایش تمرکز در دانش آموزان مقطع ابتدایی و تربیت دانش آموزان خلاق
دوره و شماره : آماده انتشار
1 آموزگار پایه چهارم، مدرسه غیر انتفاعی ، شهرستان نطنز، نطنز، ایران
چکیده :
ضرورت انجام تحقیق و پژوهش هنگامی احساس می¬شود که فرد در محدوده کار و اختیارات خویش با مشکلی و یا سئوالی روبرو گردد. در برخی مواقع نیز خود فرد برای نزدیک شدن به حقایق و ارضاء حس کنجکاوی دست به بررسی و تحقیق می¬زند. پژوهش و تحقیق در شکل¬گیری نظام آموزش و پرورش و رفع مشکلات و نارسایی¬ها و افزایش کارایی و بهره وری آن نقش کلیدی دارد؛ لذا لازم است تمام فعالیتهای آموزشی و پرورشی بر پایه تحقیقات صحیح و علمی بنا نهاده شود. کلاس درس به عنوان کانون تمام فعالیتهای آموزش و پرورش اهمیت فوق العاده ای می¬یابد و لازم است معلمان در تدریس ، تعامل ارزشیابی و تمام داد و ستدهای کلاسی علاوه بر بهره¬گیری از نتایج پژوهش¬های انجام یافته فرد اجرا کننده طرحهای پژوهشی مرتبط با مسائل و مشکلات خود باشند. با آرزوی دست یافتن به دنیایی که در آن معلم با خوشحالی بیاموزد و دانش آموزان با شادمانی یاد بگیرند و با آرزوی اینکه هیچ معلمی در کلاسش احساس خستگی نکند با آرزوی اینکه شیوه¬های نوین و انسانی ایجاد نظم، جایگزین روشهای ناقص و کم تاثیر شوند. معلمین عزیز می¬توانند با هدایت صحیح و اصولی کودک را در نقش یک دانشمند علاقمند وارد صحنه علم نمایند. ارشاد و راهنمایی کودکان نیازمند حوصله سعه صدر و دلسوزی می¬باشد. معلم خوب از رشد و حرکت کلاسش نمی¬ترسد، بلکه در پی یافتن نخی استوار و ساختن دستهایی نیرومند است که بتواند فراز و فرود کلاس را در کنترل داشته باشد. معلم سازنده پل¬های موفقیت و معرفت است تا کودکان این مرز و بوم از آن عبور کنند.
ضرورت انجام تحقیق و پژوهش هنگامی احساس می¬شود که فرد در محدوده کار و اختیارات خویش با مشکلی و یا سئوالی روبرو گردد. در برخی مواقع نیز خود فرد برای نزدیک شدن به حقایق و ارضاء حس کنجکاوی دست به بررسی و تحقیق می¬زند. پژوهش و تحقیق در شکل¬گیری نظام آموزش و پرورش و رفع مشکلات و نارسایی¬ها و افزایش کارایی و بهره وری آن نقش کلیدی دارد؛ لذا لازم است تمام فعالیتهای آموزشی و پرورشی بر پایه تحقیقات صحیح و علمی بنا نهاده شود. کلاس درس به عنوان کانون تمام فعالیتهای آموزش و پرورش اهمیت فوق العاده ای می¬یابد و لازم است معلمان در تدریس ، تعامل ارزشیابی و تمام داد و ستدهای کلاسی علاوه بر بهره¬گیری از نتایج پژوهش¬های انجام یافته فرد اجرا کننده طرحهای پژوهشی مرتبط با مسائل و مشکلات خود باشند. با آرزوی دست یافتن به دنیایی که در آن معلم با خوشحالی بیاموزد و دانش آموزان با شادمانی یاد بگیرند و با آرزوی اینکه هیچ معلمی در کلاسش احساس خستگی نکند با آرزوی اینکه شیوه¬های نوین و انسانی ایجاد نظم، جایگزین روشهای ناقص و کم تاثیر شوند. معلمین عزیز می¬توانند با هدایت صحیح و اصولی کودک را در نقش یک دانشمند علاقمند وارد صحنه علم نمایند. ارشاد و راهنمایی کودکان نیازمند حوصله سعه صدر و دلسوزی می¬باشد. معلم خوب از رشد و حرکت کلاسش نمی¬ترسد، بلکه در پی یافتن نخی استوار و ساختن دستهایی نیرومند است که بتواند فراز و فرود کلاس را در کنترل داشته باشد. معلم سازنده پل¬های موفقیت و معرفت است تا کودکان این مرز و بوم از آن عبور کنند.
کلمات کلیدی :
تمرکز، دانش آموزان، خلاق، مقطع ابتدایی
تمرکز، دانش آموزان، خلاق، مقطع ابتدایی