نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال

logo-samandehi

بررسی تاثیر رغبت و سلامت روانی- رفتاری بر استعداد تحصیلی دانش آموزان پایۀ اول متوسط دورۀ دوم مدارس عادی
دوره و شماره : آماده انتشار
نویسندگان : مرتضی جباری* 1، هومن نامور 2
1- کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه
2- استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه
چکیده :
هدف کلی پژوهش حاضر تعیین تاثیر رغبت و سلامت روانی – رفتاری بر استعداد تحصیلی دانش آموزان پایۀ اول متوسطه دورۀ دوم مدارس عادی بود. جامعۀ آماری پژوهش حاضر را کلیۀ دانش آموزان پایۀ اول متوسط دورۀ دوم مدارس عادی شهر کرج تشکیل دادند، که از این تعداد 11446 پسر و 9964 دختر بودند. نمونۀ آماری براساس جدول مورگان 384 نفر و به صورت در دسترس داوطلبانه انتخاب شدند. در پژوهش حاضر از پرسشنامه¬های رغبت سنج استرانگ (1972)، آزمون سلامت روانی – رفتاری و آزمون تشخیص استعداد استفاده شد. به منظور تحلیل داده های از نرم افزار SPSS 24 استفاده گردید. یافته حاکی از آن بود که بین رغبت و سلامت روانی-رفتاری با استعداد تحصیلی رابطه معناداری در سطح یک درصد وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که رغبت و سلامت روانی-رفتاری بر استعداد تحصیلی دانش آموزان تاثیر معناداری دارند و می توانند 21 درصد از تغییرات این متغیر را پیش بینی نمایند.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !