مروری بر نگرش دانش آموزان دوره اول متوسطه نسبت به سیاست گذاریهای آموزشی در خصوص شرایط انتخاب رشته تحصیلی در ایران
دوره 6، شماره 19، 1402، صفحات 130 - 138
1 کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ارومیه، ارومیه، ایران
چکیده :
موضوع مروری بر نگرش دانشآموزان دوره اول متوسطه نسبت به سیاستگذاریهای آموزشی در خصوص شرایط انتخاب رشته تحصیلی، یک موضوع مهم در حوزه آموزشوپرورش است. انتخاب رشته تحصیلی برای دانشآموزان، یکی از اهم تصمیماتی است که در دوره متوسطه باید گرفته شود. با توجه به این مهمیت، سیاستگذاریهای آموزشی برای ایجاد شرایط مناسب برای انتخاب رشته تحصیلی برای دانشآموزان، بسیار حائز اهمیت است. در این مرور، نگرش دانشآموزان دوره اول متوسط انجام مطالعات و پژوهشهای مختلف، بررسی شده است. نتایج این مطالعات نشان میدهد که بیشتر دانشآموزان در دوره متوسطه، انتظار دارند که سیاستگذاران آموزشی، شرایط مناسبی را برای انتخاب رشته تحصیلی برای آنها فراهم کنند. همچنین، برخی از دانشآموزان معتقدند که فقط امتحانات و نمرات برای انتخاب رشته تحصیلی مهم هستند، درحالیکه باید به عوامل دیگری نیز توجه کرد.
موضوع مروری بر نگرش دانشآموزان دوره اول متوسطه نسبت به سیاستگذاریهای آموزشی در خصوص شرایط انتخاب رشته تحصیلی، یک موضوع مهم در حوزه آموزشوپرورش است. انتخاب رشته تحصیلی برای دانشآموزان، یکی از اهم تصمیماتی است که در دوره متوسطه باید گرفته شود. با توجه به این مهمیت، سیاستگذاریهای آموزشی برای ایجاد شرایط مناسب برای انتخاب رشته تحصیلی برای دانشآموزان، بسیار حائز اهمیت است. در این مرور، نگرش دانشآموزان دوره اول متوسط انجام مطالعات و پژوهشهای مختلف، بررسی شده است. نتایج این مطالعات نشان میدهد که بیشتر دانشآموزان در دوره متوسطه، انتظار دارند که سیاستگذاران آموزشی، شرایط مناسبی را برای انتخاب رشته تحصیلی برای آنها فراهم کنند. همچنین، برخی از دانشآموزان معتقدند که فقط امتحانات و نمرات برای انتخاب رشته تحصیلی مهم هستند، درحالیکه باید به عوامل دیگری نیز توجه کرد.
کلمات کلیدی :
نگرش دانش آموزان، دوره اول متوسطه، سیاست گذاریهای آموزشی، انتخاب رشته تحصیلی.
نگرش دانش آموزان، دوره اول متوسطه، سیاست گذاریهای آموزشی، انتخاب رشته تحصیلی.
-
331
-
110
-
1402/03/05
-
-
1402/05/05