ثبت نام

ارسال مقاله

نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال

logo-samandehi

بررسي تأثير آموزش با رويكرد تلفيقي در يادگيري حل مسئله رياضي در مدارس چندپايه ابتدايي ناحيه 1 شهر اروميه
دوره و شماره : آماده انتشار
نویسندگان : لطیفه تاج الدینی 1 ، سمیرا خداوردی* 2

1 کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد تبریز

2 کارشناس علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی ارومیه

چکیده :
چکیده امروزه همگان براين باورند كه، برای رویارویی مولد و مؤثر با چالش‎های علمی، صنعتی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی بستری مناسب‌تر، کارسازتر و موجه‌تر از نظام تعلیم و تربیت وجود ندارد و تحول در نظام‌های آموزش و پرورش، به عنوان پیش‌نیاز نیل به اهداف توسعه پایدار از اهمیت بسزایی برخوردار است . با وجود تحولاتي كه درحوزۀ آموزش و پرورش رسمي رخ داده و با توجه به شرايط اقليمي كشور ما و نيز وضع موجود اقتصادي حاكم بر مناطق روستايي، تشكيل كلاس‌هاي چندپايه در دوره ابتدايي با امكانات آموزشي و رفاهي بسيار پايين واقعيتي است كه نبايد ناديده گرفته شود، چرا كه كاهش جمعيت روستاها به دليل مهاجرت روستاييان به شهرها، كاهش رشد جمعيت كشور و بالا رفتن سن ازدواج، باعث كاهش جمعيت دانش‎آموزي و در نتيجه افزايش كلاس‌هاي چندپايه بوده است . مقاله حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش با رويكرد تلفيقي در يادگيري حل مسئله رياضي در مدارس چندپايه ابتدايي ناحيه 1 شهر ارومیه با روش میدانی انجام شده است. نتیجه یافته ها بیانگر این است آموزش با رويكرد تلفيقي تأثير معنی‌داری بر يادگيري حل مسئله رياضي دانش‎آموزان در مدارس چندپايه داشته است.
کلمات کلیدی :
رویکرد تلفیقی، یادگیری حل مسئله ریاضی، مدارس چندپایه