بررسي تأثير آموزش با رويكرد تلفيقي در يادگيري حل مسئله رياضي در مدارس چندپايه ابتدايي ناحيه 1 شهر اروميه
دوره و شماره : آماده انتشار
1 کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد تبریز
2 کارشناس علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی ارومیه
چکیده :
چکیده امروزه همگان براين باورند كه، برای رویارویی مولد و مؤثر با چالشهای علمی، صنعتی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی بستری مناسبتر، کارسازتر و موجهتر از نظام تعلیم و تربیت وجود ندارد و تحول در نظامهای آموزش و پرورش، به عنوان پیشنیاز نیل به اهداف توسعه پایدار از اهمیت بسزایی برخوردار است . با وجود تحولاتي كه درحوزۀ آموزش و پرورش رسمي رخ داده و با توجه به شرايط اقليمي كشور ما و نيز وضع موجود اقتصادي حاكم بر مناطق روستايي، تشكيل كلاسهاي چندپايه در دوره ابتدايي با امكانات آموزشي و رفاهي بسيار پايين واقعيتي است كه نبايد ناديده گرفته شود، چرا كه كاهش جمعيت روستاها به دليل مهاجرت روستاييان به شهرها، كاهش رشد جمعيت كشور و بالا رفتن سن ازدواج، باعث كاهش جمعيت دانشآموزي و در نتيجه افزايش كلاسهاي چندپايه بوده است . مقاله حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش با رويكرد تلفيقي در يادگيري حل مسئله رياضي در مدارس چندپايه ابتدايي ناحيه 1 شهر ارومیه با روش میدانی انجام شده است. نتیجه یافته ها بیانگر این است آموزش با رويكرد تلفيقي تأثير معنیداری بر يادگيري حل مسئله رياضي دانشآموزان در مدارس چندپايه داشته است.
چکیده امروزه همگان براين باورند كه، برای رویارویی مولد و مؤثر با چالشهای علمی، صنعتی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی بستری مناسبتر، کارسازتر و موجهتر از نظام تعلیم و تربیت وجود ندارد و تحول در نظامهای آموزش و پرورش، به عنوان پیشنیاز نیل به اهداف توسعه پایدار از اهمیت بسزایی برخوردار است . با وجود تحولاتي كه درحوزۀ آموزش و پرورش رسمي رخ داده و با توجه به شرايط اقليمي كشور ما و نيز وضع موجود اقتصادي حاكم بر مناطق روستايي، تشكيل كلاسهاي چندپايه در دوره ابتدايي با امكانات آموزشي و رفاهي بسيار پايين واقعيتي است كه نبايد ناديده گرفته شود، چرا كه كاهش جمعيت روستاها به دليل مهاجرت روستاييان به شهرها، كاهش رشد جمعيت كشور و بالا رفتن سن ازدواج، باعث كاهش جمعيت دانشآموزي و در نتيجه افزايش كلاسهاي چندپايه بوده است . مقاله حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش با رويكرد تلفيقي در يادگيري حل مسئله رياضي در مدارس چندپايه ابتدايي ناحيه 1 شهر ارومیه با روش میدانی انجام شده است. نتیجه یافته ها بیانگر این است آموزش با رويكرد تلفيقي تأثير معنیداری بر يادگيري حل مسئله رياضي دانشآموزان در مدارس چندپايه داشته است.
کلمات کلیدی :
رویکرد تلفیقی، یادگیری حل مسئله ریاضی، مدارس چندپایه
رویکرد تلفیقی، یادگیری حل مسئله ریاضی، مدارس چندپایه
-
151