ارزیابی پاسخهای مخاطبین آگهیهای ملکی در فضای مجازی با روش بازاریابی عصبی (نورومارکتینگ)
دوره 5، شماره 15، 1401، صفحات 190 - 204
1 دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، رودهن، ایران.
2 استاد رشته روانشناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی پاسخهای مخاطبین آگهیهای ملکی در فضای مجازی با روش بازاریابی عصبی (نورومارکتینگ) می باشد که از نظر ماهیت پژوهش، کاربردی، به لحاظ روش پژوهش، کیفی و از نظر استراتژی پژوهش، نظریه داده-بنیاد بوده است. تعداد 30 مصاحبه نیمه ساختاریافته تا رسیدن به اشباع نظری انجام شد. از مقبولیت، انتقالپذیری و تائید پذیری جهت برآورد روایی و از روش بازآزمون برای سنجش پایایی (89/14درصد) استفاده گردید. روش تحلیل دادهها در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام گرفت. بنابر نتایج بهدستآمده، تعداد 330 کدباز اولیه، شناخته شد. در مرحله کدگذاری باز، دادهها از طریق ارتباطات تلفنی با مشتریان اینترنتی مسکن که نیاز به خرید یا معاوضه مسکن داشتند، جمعآوری گردید. در مرحله کدگذاری محوری 26 مفهوم بهعنوان مفاهیم پژوهش شکل گرفتند؛ و درنهایت در مرحله کدگذاری انتخابی با استفاده از فن مقایسه مستمر مقولهها تعداد 5 مقولهی اصلی شامل فرایندها، مدیریت ارتباط با مشتری، ملاکهای انتخاب ملک، خدمات به مشتریان و عامل زیباسازی، به دست آمد. انتظار میرود مدل طراحیشده در این پژوهش بهطورکلی بهعنوان ابزاری جهت افزایش جذب مشتریان و خواستههای مشتریان در انتخاب ملک مورداستفاده قرار گیرد.
هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی پاسخهای مخاطبین آگهیهای ملکی در فضای مجازی با روش بازاریابی عصبی (نورومارکتینگ) می باشد که از نظر ماهیت پژوهش، کاربردی، به لحاظ روش پژوهش، کیفی و از نظر استراتژی پژوهش، نظریه داده-بنیاد بوده است. تعداد 30 مصاحبه نیمه ساختاریافته تا رسیدن به اشباع نظری انجام شد. از مقبولیت، انتقالپذیری و تائید پذیری جهت برآورد روایی و از روش بازآزمون برای سنجش پایایی (89/14درصد) استفاده گردید. روش تحلیل دادهها در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام گرفت. بنابر نتایج بهدستآمده، تعداد 330 کدباز اولیه، شناخته شد. در مرحله کدگذاری باز، دادهها از طریق ارتباطات تلفنی با مشتریان اینترنتی مسکن که نیاز به خرید یا معاوضه مسکن داشتند، جمعآوری گردید. در مرحله کدگذاری محوری 26 مفهوم بهعنوان مفاهیم پژوهش شکل گرفتند؛ و درنهایت در مرحله کدگذاری انتخابی با استفاده از فن مقایسه مستمر مقولهها تعداد 5 مقولهی اصلی شامل فرایندها، مدیریت ارتباط با مشتری، ملاکهای انتخاب ملک، خدمات به مشتریان و عامل زیباسازی، به دست آمد. انتظار میرود مدل طراحیشده در این پژوهش بهطورکلی بهعنوان ابزاری جهت افزایش جذب مشتریان و خواستههای مشتریان در انتخاب ملک مورداستفاده قرار گیرد.
کلمات کلیدی :
بازاریابی عصبی، نظریه داده بنیاد، آگهی های ملکی، بازاریابی فضای مجازی
بازاریابی عصبی، نظریه داده بنیاد، آگهی های ملکی، بازاریابی فضای مجازی
-
542
-
218
-
1401/03/22
-
1401/04/22
-
1401/05/08