ثبت نام

ارسال مقاله

نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال

logo-samandehi

بررسی تاثیر استفاده از انیمیشن های آموزشی در تفکر انتزاعی دانش آموزان ابتدایی
دوره 7، شماره 22، 1403، صفحات 57 - 65
نویسندگان : امیرحسین حسنی 1 ، فاطمه پودینه 2 ، سارا آذربادگان* 3

1 کارشناسی، آموزش و پرورش ابتدایی، دانشگاه آزاد اسلامی، زاهدان، ایران

2 کارشناسی، آموزش و پرورش ابتدایی، دانشگاه آزاد اسلامی، زاهدان، ایران

3 کارشناسی ارشد، روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، نیشابور، ایران

چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر استفاده از انیمیشن های آموزشی در تفکر انتزاعی دانش‌آموزان ابتدایی بود. روش پژوهش توصیفی-پیمایشی استفاده شد. جامعه آماری شامل، تمامی دانش‌آموزان ابتدایی شهر زاهدان در نیمسال دوم سال تحصیلی 1402-1401 بودند. نمونه با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و با استفاده از جدول مورگان حجم197نفر انتخاب شد. ابزار سنجش شامل پرسشنامۀ محقق ساخته بود. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار spss انجام شد. نتایج نشان داد که بین استفاده از انیمیشن های آموزشی و ابعاد تفکر انتزاعی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و استفاده از انیمیشن آموزشی قدرت پیش‌بینی ابعاد تفکر انتزاعی را دارد.
کلمات کلیدی :
انیمیشن های آموزشی، تفکر انتزاعی، دانش آموزان ابتدایی