دیدگاه مربیان تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان سرپل ذهاب در خصوص مؤلفه¬های تاثیر گذار بر کارایی مدارس هوشمند
دوره و شماره : آماده انتشار
1 کارشناس ارشد مدیریت ورزشی (بازاریابی و ارتباطات ورزشی)، مربی تربیت بدنی
چکیده :
پژوهش حاضر، با هدف بررسی دیدگاه مربیان تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان سرپل ذهاب در خصوص مؤلفه¬های تاثیر گذار بر کارایی مدارس هوشمند انجام گرفته است. این پژوهش از نوع توصیفی – پیمایشی (زمینه یابی) بوده و به لحاظ هدف در دسته تحقیقات کاربردي قرار دارد. جامعه آماري این پژوهش شامل مربیان تربیت بدنی مدارس هوشمند شهر سرپل ذهاب در سال تحصیلی 1403-1402 به تعداد 43 نفر بود با توجه به کم بودن جامعه آماری، کل جامعه به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. ابزار گردآوري داده پرسش نامه محقق ساخته و شامل 25 سؤال بود که ضریب پایایی آن91/0 به دست آمده است. داده¬های حاصل از پرسشنامه به وسیله آمار توصیفی و آمار استنباطی بررسی و تحلیل شد. نتایج نشان داد که بین کارایی طرح مدارس هوشمند و چهار عامل فرهنگ سازی در ارتباط با فناوری اطلاعات، منابع مالی، زیر ساخت های فناورانه مدرسه، آموزش نیروی انسانی رابطه معنی داری وجود دارد.
پژوهش حاضر، با هدف بررسی دیدگاه مربیان تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان سرپل ذهاب در خصوص مؤلفه¬های تاثیر گذار بر کارایی مدارس هوشمند انجام گرفته است. این پژوهش از نوع توصیفی – پیمایشی (زمینه یابی) بوده و به لحاظ هدف در دسته تحقیقات کاربردي قرار دارد. جامعه آماري این پژوهش شامل مربیان تربیت بدنی مدارس هوشمند شهر سرپل ذهاب در سال تحصیلی 1403-1402 به تعداد 43 نفر بود با توجه به کم بودن جامعه آماری، کل جامعه به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. ابزار گردآوري داده پرسش نامه محقق ساخته و شامل 25 سؤال بود که ضریب پایایی آن91/0 به دست آمده است. داده¬های حاصل از پرسشنامه به وسیله آمار توصیفی و آمار استنباطی بررسی و تحلیل شد. نتایج نشان داد که بین کارایی طرح مدارس هوشمند و چهار عامل فرهنگ سازی در ارتباط با فناوری اطلاعات، منابع مالی، زیر ساخت های فناورانه مدرسه، آموزش نیروی انسانی رابطه معنی داری وجود دارد.
کلمات کلیدی :
مربیان تربیت بدنی، مدارس هوشمند، دانش آموزان، شهرستان سرپل ذهاب
مربیان تربیت بدنی، مدارس هوشمند، دانش آموزان، شهرستان سرپل ذهاب